Ecuavision I. cast

25. září 2005 v 23:05
Po 3 týdnech pobytu bychom si vám dovolili poreferovat něco málo o Ekvádorském televizním vysílání. Přesný počet televizních stanic vám nesdělíme, ale je jich určitě podstatně více než v ČR. Naše domácnost se, i přes velmi časté přepínání, doposud zaměřovala na dvě stanice: TV Amazonas a RTS.
TV Amazonas si mě podmanila svým pod kůži lezoucím sloganem: TV Amazonas, más que ver! (TV Amazonas, více k vidění). Tento slogan říká hlas podobný tomu mužskému hlasu, co avizuje pořady na Nově. Po pár dnech, kdy jsem slogan pravidelně v přítomnosti Kamči slogan vyslovoval, začala Kamča TV Amazonas nenávidět, naštěstí jen TV...
TV Amazonas, podobně jako ostatní TV, žije z reklam, takže těch vysílá požehnaně. Naše srdce si získaly dvě reklamy. Reklama na provincii Guayas (provincie s hl.m. Guyaquil), která prezentovala provincii jako místo, kde dobytek je šťastnější, zdravější a kde na pozadí za pasoucími se krávami běží grafy ukazující požehnané výnosy. K tomu hraje hudba podobná nepolyfonním zvoněním mobilu, ovšem svojí jednoduchostí velmi podmanivá.
Druhá reklama je reklama na stírací losy, kde šťastní výherci vyhrají pracovní povolení ve Španělsku, 3000 EUR a letenky pro dvě osoby (ve Španělsku žije v současné době 2 miliony Ekvádorců), v závěru reklamního "šotu" říká domorodá indiánka něco jako: "Není co řešit, já jedu". Nova je se svojí frekvencí reklam proti místním televizím velmi slabý odvar. Pokud se zde díváte na film, je velmi těžké sledovat linii příběhu, která je reklamami rušena každých deset minut, přitom přerušení filmu je mnohdy velmi razantní, např. v polovině scény, slova nebo tak. Naštěstí je teď týden s Juanem Claudiem Van Damem a tudíž se nám daří linii udržet a odnést si tak ucelenější filmový zážitek. K reklamám je ještě nutno podotknout, že každý set reklam je naprosto stejný, takže s jistotou víte, že po Guayas bude následovat reklama na majonézu Ala Cena, která je dobrá k plněnému avokádu a do hamburguesos a má chuť domova. Tento diktát zatím trpíme a to zejména proto, že opakovaná slova napomáhají našim znalostem španělštiny (jedním z vedlejších důvodů je, že nemáme dálkové ovládání). K reklamám je třeba dodat, že v 90 procentech reklam vidíte bílé reklamní "herce", bílá miminka, blondýnky a šťastné bílé rodiny. Pro informaci dodáváme, že v Ekvádoru, dle údajů průvodce, žije 7-10 procent bílé populace.
Běžným jevem je tu také například nečekaná reklama, která se zničehonic vyklube z pořadu podobnému "Dobré ráno" nebo "Sama doma", kdy uvaděčka přejde do druhé části studia a radí maminkám, jakou značku plenek dávat dětem na noc, aby se nebudily nebo jaké mají kupovat závěsy, garnýže, vše s logem konkrétního obchodu a značky. Je to něco na způsob reklamních článků časopisu "Žena a život" a nebo Teleshopping na živo.
TV Amazonas, podobně jako ostatní Ekvádorské televize, se vyžívá v různých soutěžích a estrádách. Ve vědomostní soutěži, jejíž jméno jsme nezachytili, zápolí například zelení proti žlutým. Polovina tribunoidního studia je zelená a druhá, jak jinak než žlutá, hovoříme o kombinézách. Uprostřed pod tribunami je na pultíku umístěn mikrofon, kde soutěžící zodpovídají vědomostní otázky. Rozhodčí soutěže stojí v čele pultíku a soutěžící, který ví dříve odpověď, zmáčkne tlačítko a do mikrofonu otázku zodpoví. Zodpoví-li otázku správně, má nejen určité množství bodů, ale soutěžícímu, který nezareagoval nebo případně zodpověděl otázku špatně, plácne do obličeje šlehačkový dort - obecenstvo tleská. Za jednotlivé barvy soutěží 5 vyvolených soutěžících, kteří se točí dokola a zodpovídají otázky. Takže pokud jste žlutým nebo zeleným "lůzrem", může se stát, že během soutěže budete mít ve "ksichtě" tolik dortů, kolik jste snad v životě ani nedostali k narozeninám. Myslím, že by to bylo vhodným osvěžením již dlouholetého pořadu Riskuj, ale dovedu si to představit například i v soutěžním pořadu A-Z Kvíz.
Další každodenní soutěž spočívá zejména v tom, že soutěžící ze dvou družstev stojí před stěnou a strkají ruku skrze stěnu, kde na druhé straně rukou osahávají živé objekty. Za stěnou jsme viděli velké šváby, hady, tarantule, červy atd. Úkolem bylo nejen ohmatem poznat, cože živého se za stěnou nachází a v jakém množství, ale v případě červů a švábu si je po rozpoznání zakousnout (mrtvé).
No, ale už k televizní stanici RTS (španělsky hláskované "ere té ese"). Je to vysílání z největšího města Ekvádoru, Quayaquilu. Zde jsou reklamy na provincii Quayas ještě častěji než na jiných stanicích. Ve spotech vysílaných na této stanici se však nejedná o reklamní spot s krávami, ale ukazuje se tu nová silnice, která je pýchou celé provincie, ale nejen provincie, také celého Ekvádoru - všechny stanice tu hrají na národní notu. V této Gran Guayas reklamě vystupují dva řidiči kamionu, kdy jeden čeká na druhého v restauraci a druhý přijede pozdě proto, že nejel po TÉ nové silnici. U zdravého steaku z hovězího masa z provincie Gran Guayas se pak o nové silnici baví.
Mnoho reklam je zaměřených na fotbal. Tak například reklama na různé typy brambůrek obsahuje skandující fanoušky před fotbalovým stadionem, když v tom se mezi nimi objeví dvojník národního fotbalového hrdiny, nějaký ekvádorský Nedvěd, který je ve spodním tílku. Fanoušci jsou z jeho přítomnosti překvapeni, protože "El Nedvědo", má být přece uvnitř a hrát, "El Nedvědo" však nemá dres a vysvětluje, že proto nemůže hrát. Fanoušci však pohotově, díky tomu, že jedí Doritos, nabízejí "El Nedvědovi" z balení produktu ekvádorský trikolórní dres. "El Nedvědo" šťastným fanouškům zatancuje a odprezentuje výhry, které můžete vyhrát, když si koupíte tři druhy brambůrek.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama