Pichincha a Ekvadisneyland

12. září 2005 v 18:11
Vulkán Pichincha, který nám tiše spí za humny je pokořitelný několika způsoby. Jedním z NEJ a nejvíce "IN" způsobů je využití nově postavené lanovky, Teleférico. Minibusy stahují turisty i místní (za 4 násobnou cenu místní dopravy) přímo na místo. Pod lanovkou jsou MEGAparkoviště vykuchané do náročného terénu. My jsme opět exotili, protože jsme, jako jedni z mála, nejeli ani Teleferíco busem, ani vlastním autem.
U lanovky se nachází neuvěřitelný ENTERTAINMENT komplex v podobě zábavného parku "Vulkán", bezpočtu rychloobčerstvoven, heren, stánků nabízejících pokrmy za přemrštěné ceny, komerčních indiánů hrajících skoro z playbacku a hlavní odbavovací hala lanovky. Na výběr je z jízdného "obyč" a jízdného "VIP". VIP stojí téměř jednou tolik, čekací doba na odbavení však trvá cca o 2 hodiny méně. Překvapením pro nás je skutečnost, že o VIP jízdné je vysoký zájem.
V hale je dobře vidět tři typy návštěvníků. Zazobaní Ekvádorci tvoří kategorii jedna, kategorii dva tvoří chudší vrstvy a kategorii tři zastupují turisté. Zaměřili jsme se zejména na kategorii dva. Bylo nám jí docela líto, protože na těchto lidech bylo vidět, že výlet do "Ekvadisneylandu" je pro ně něčím velmi výjimečným. Děti se vozí na jezdících schodech nahoru a dolů. Schody jsou pro ně někdy jedinou atrakcí, na kterou si mohou dovolit jít. Rodiče s úžasem v očích sledují nástup do lanovky a nemohou se dočkat až na ně vyjde řada. Všem přítomným lanovka hodně učarovala. Při nástupu asistují 2 Teleférici, kteří vás organizují na značky a obsluha lanovky je téměř po každé zpomaluje. Průměrný lyžař brázdící alpské svahy a nastupující do stejného typu lanovky v přeskáčích, rychle zasunujíc lyže do držáků kabiny tu nemůže zadržet smích. Při vystupování na horní stanici lanovky (4100 mnm) vám asistuje další Teleférička, která vás drží při výstupu za ruku. Ekvádorci, kteří s námi jeli v kabině, se křečovitě drželi sedaček. Většina VIP cestujících se na horní stanici občerstvuje v Oxygen baru, kde je jim zaveden kyslík s různými příchutěmi přímo do nosu, po občerstvení, vyfocení, miniprocházce a kafíčku jedou EXPRES dolů.
Pomineme-li všechna negativa, která nás téměř od jízdy odradila, jízda samotná skýtá úžasný výhled na město, okolí a hluboké údolí pod lanovkou. Na horní stanici je podstatně chladněji. Oblékáme bundy a vyrážíme ke kráteru. Čekání na lanovku a pozdní vypravení se nám zkrátilo čas na kopcích Pichinche, ale i přesto jsme si přišli na své. Quito má ze shora naprosto jiný rozměr, postupně se nám odhalují všechny okolní sopky: Cayambe, Antisana a Cotopaxí. Letadla přilétající a startující z místního letiště nám připadají jako modýlky. Pod námi se vytváří na jedné straně inverze a na druhé se začíná pomalu smrákat nad městem. Po 3-hodinovém treku se vracíme na horní stanici lanovky, dáváme "salchicha alemán" (německý párek) a jedeme pod kopec, do víru velkoměsta. Variantu lanovka a ke všemu ještě v neděli jsme zvolili naposled, pomalu plánujeme pěší výstup s přespáním na horské chatě. Čekají na nás vrcholy Guagua Pichincha 4776mnm a Rucu Pichincha 4627mnm.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.